چالش پیش روی سورپرایز آذری جهرمی-راهبرد معاصر

چالش پیش روی سورپرایز آذری جهرمی

پست پلاس سورپرایز پنجشنبه آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حالی به مردم وعده داده شده که هیچ مجوزی جهت فعالیت این پهپادها از سوی نهادهای امنیتی صادر نشده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 16
کد خبر: ۳۱۰۰۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدجواد آذری جهرمی که چند روز پیش گفته بود روز پنجشنبه یک سورپرایز دارد، بعدتر در پستی اینستاگرامی درباره این سوپرایز نوشت:

 

"خانم‌ها و آقایان، به پست + (پُست پِلاس) خوش آمدید! ما به جای صحبت و جلسه، چند اقدام عملیاتی انجام دادیم که واقعا هزینه‌ها کمتر بشه و از آلودگی شهرها جلوگیری کنیم. برای همین در طرح پست+:

 

انتقال بسته‌های پستی با پهپاد را فراهم کردیم که دیگر در هیچ جای ایران نقطه‌ای باقی نماند که غیرقابل دسترس باشد. انتقال سریع دارو به بیمارستان‌ها، جزیره‌ها، سورپرایز کردن یکدیگر و... از جمله کارهایی است که از این به بعد در اختیار شما خواهد بود. در حال حاضر کشورهای کمی در دنیا هستند که این کار را کرده‌اند. ما می‌توانیم! خدا وقت به همه‌ی جوانان ایرانی برای این دستاورد!

 

تجهیز کردن شرکت ملی پست به ماشین برقی، موتور برقی و دوچرخه برقی کاملا ایرانی، همچنین به مناسب آغاز پست+، ارسال نامه در سراسر کشور از طریق پست در شنبه ۲۳ آذر رایگان خواهد بود. لطفا برای اطلاع بیشتر به سایت post-plus.ir مراجعه فرمایید".

 

وی همچنین توضیح داد: "در مورد این موج سورپرایز باید خدمتتون بگم که خیلی‌ از کامنت‌ها و توییت‌ها و استوری‌ها و پیامک‌ها رو خوندم. واقعا خلاقیت شما مردم عزیز و اعتماد و لطفی که به بنده به عنوان خادم خود دارید یک دنیا ممنونم. اتفافا خیلی از این سورپرایزها مثل ارسال ماهواره جدید، ارزان کردن اینترنت، #پایان_وس و ... رو در تقویم گذاشتم و در دو هفته آینده از این دستاوردها و خدمات زیاد خواهیم دید.

 

پست پلاس سورپرایز پنجشنبه آذر جهرمی وزیر ارتباطات در حالی به مردم وعده داده شده که هیچ مجوزی جهت فعالیت این پهپادها از سوی نهادهای امنیتی صادر نشده است. طبیعتا هنگامی که یک عضو کابینه وارد چالش معرفی و برندینگ چنین طرحی می‌شود، یعنی چنین پروژه‌ای حاوی پیوست‌ها و راهکارهای لازم برای عملیاتی شدن است و یک طرح مفهومی و پوپولیستی به حساب نمی آید.

 

علاوه بر مسئولان دولتی، حتی افکار عمومی و رسانه‌ها نیز می‌دانند که در کشور ما سایت‌های موشکی، راداری و مناطق حساسی وجود دارد که دارای لایه‌های حفاظتی مختلفی هستند. آیا استرس و فشاری که ممکن است این حرکت جدید بر روی سیستم‌های دفاع هوایی کشور وارد کند محاسبه شده است؟

 

مشکل بزرگ بعدی، بحث عدم وجود قوانین مدون در کشور برای مالکیت این دست از پرنده های بدون سرنشین است. متاسفانه با وجود ورود این سیستم ها از چند سال پیش به کشور و فروش گسترده آنها همچنان شاهد وجود قوانین ضابطه مندی در این خصوص نیستیم. در عین حال در سالهای اخیر شاهد انواع و اقسام استفاده های منفی از این طور پرنده های بدون سرنشین در کشورهای مختلف بوده ایم که ماجرای 25 دی 1395 تنها یکی از موارد شناخته شده در این بحث بود.

 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری: پهبادهای پست باید مجوز بگیرند

 

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری امروز و در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته درباره نحوه فعالیت‌ پهبادهای شرکت پست که پیشنهاد وزیر ارتباطات بوده گفت: دستورالعملی برای ریزپرنده تهیه کردیم که این هفته رونمایی می‌شود.

 

وی تاکید کرد: تمام پهبادهای غیرنظامی برای فعالیت باید مجوزهای سازمان هواپیمایی را داشته باشند و پست هم برای پهبادهای خود باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار